עבודת סיכום לאחד מפרקי 'ובחרת בחיים'

עבודת סיכום פרק לתלמידי כיתה ט'

< 1 דקות

עבודת סיכום -כיתות ט' – ערך חיי אדם בתרבות ישראל

לפניכם שלוש אפשרויות לבחירה:

1) היגדים וביטויים

בחרו שלושה היגדים או ביטויים מהחומר הנלמד, אותם אהבתם במיוחד.

א. הסבירו את הביטויים, ואת ההקשר שבו ניתנו.

ב. נמקו את בחירתכם: מדוע בחרתם דווקא בביטויים אלה?

ג. האם התרחש אירוע מסוים בחייכם, המדגים ביטויים אלה?

ד. הציגו אירוע אקטואלי מהחודשים האחרונים המתקשר לביטויים שבחרתם.

ה. חלק יצירתי: הציגו את הביטויים שבחרתם באופן אומנותי, כמו מצגת, סרטון, ציור, קולאז', תרשים, קומיקס, שיר, תצלומים, קריקטורה ועוד.

2) פגישה עם אישים

בחרו שני אישים, הוגי דעות או גיבורים מהסיפורים שלמדנו, שהייתם מעוניינים לפגוש.

א. כתבו דיאלוג ביניכם ובין האישים שבחרתם. בדיאלוג התייחסו להשקפת העולם של האישים; או כתבו מכתב אל האישים, שבו תציגו את הדברים שלמדתם מהם, במה אתם מסכימים איתם ובמה אתם חולקים על דעותיהם.

ב. כתבו והסבירו באיזו דרך השפיעו האישים שבחרתם על חייכם כיום? הביאו דוגמאות לכך. בנוסף לכך, מצאו את הקשר בין דברי האישים ובין אירוע אקטואלי במדינה.

ג. חלק יצירתי:

המחיזו את הדיאלוג (כמשחק תפקידים). תנו דעתכם לתלבושות, לשפה, לתקופה למקום וכו'. או –
כתבו סיפור או מחזה (הצגה) בנוגע לאישים שבחרתם. או –
הציגו באופן ויזואלי (תמונות, איורים, קריקטורות ועוד) את הדילמה שבה פסקו האישים שבחרתם.

3) מצגת או תערוכה

א. בנו מצגת ב-power point או צלמו סרטון או עצבו תערוכת תמונות או תצלומים, המבטאות את הרעיונות, העיקריים, הערכים והרעיונות החשובים שנלמדו השנה.

ב. כתבו נייר עמדה למצגת או לסרטון שהכנתם ובו תארו את שלבי העבודה והסבירו את בחירתכם.

ג. קשרו אירוע אקטואלי מהחודשים האחרונים המתחבר לעבודתכם.

ד. חישבו על האופן שבו הייתם מעוניינים להציג את סדר הנושאים, כדי שיהיה ברור ומובן לכל אחד.

 

עבודה מהנה ופורייה !

 

"הַעִדֹתִי בָכֶם הַיּוֹם

אֶת-הַשָּׁמַיִם וְאֶת הָאָרֶץ-

הַחַיִּים וְהַמָּוֶת נָתַתִּי לְפָנֶיךָ

הַבְּרָכָה וְהַקְּלָלָה,

וּבָחַרְתָּ בַּחַיִּים

לְמַעַן תִּחְיֶה, אַתָּה וְזַרְעֶךָ"

(דברים, ל, 19)