צילומים נדירים מראשית הישוב

כיצד הם התלבשו, באילו כלי רכב נסעו, איך נראו הבתים שלהם, הרחובות, הכיכרות ובתי הספר. ארכיון ספילברג מציג: צילומים אותנטיים ונדירים מחיי הישוב מראשית המאה ה-20.

< 1 דקות

כולנו קראנו בספרים על האירועים הגדולים שעיצבו את ראשית תקופת הישוב בתחילת המאה ה-20:

על קשיי ההסתגלות של החלוצים, על יצירת מבנים חברתיים ייחודיים, הקמת ערים ותשתיות, פיתוח מנגנוני ביטחון, תנועות נוער, ארגונים פוליטיים ועוד ועוד.

אבל לפעמים מה שבאמת מעניין זה לאו דווקא האירועים הגדולים, המכוננים, המיתיים. הרבה פעמים המסקרן הוא דווקא חיי היום יום, השגרה, אורח החיים, הלבוש, הארכיטקטורה ועוד…

בסרטון הבא תוכלו ליהנות מצילומים נדירים שצולמו בישראל בשנת 1911 ע"י הבימאי היהודי אמריקאי מוריי רוזנברג. צילומים אלו ממחישים באופן הכי אותנטי איך חיו האנשים בתקופה זו בארץ. כיצד הם התלבשו, באילו כלי רכב נסעו, איך נראו הבתים שלהם, הרחובות, הכיכרות ובתי הספר.

בין שאר הצילומים תוכלו לראות בלייב את המבנה הראשוני של בית הספר לאומנויות "בצלאל", תוכלו לסקור את נמל חיפה במבט פנוראמי מבעד לספינה שמפליגה בים, לייבש ביצות יחד עם חלוצים, להצטרף לתהלוכה לזכר יום השנה למותו של רבי מאיר בעל הנס, להשתלב בטקס בית ספר בניצוחו של דוד ילין- המחנך ואיש השפה העברית, להביט על הכנרת ממרגלות העיר טבריה, לצפות בחומות העיר העתיקה ושער האריות, לשאוב מים עם יחד עם נשים ערביות בכפר, לסתת אבנים בצוותא עם סתתים תימנים שמקימים את מכללת הטכניון בחיפה ולקטוף תמרים בשמש הקופחת.

בקיצור, תמונה אחת שווה אלף מילים. 

שאלות למיקוד:

צפו בסרט וערכו רשימת הבדלים בין החיים בתקופה ההיא לבין החיים היום בישראל?