שרה גיבורת ניל"י מאת דבורה עומר

ספרה של דבורה עומר על מחתרת ניל"י בראשית המאה ה-20

< 1 דקות

שרה גיבורת

הספר מגולל את סיפורם של חברי מחתרת "נילי" שפעלה כנגד השלטון התורכי בארץ ישראל, ובעיקר את סיפורה של שרה אהרונסון: חייה בזכרון-יעקב, אהבתה לאבשלום פיינברג, נישואיה, פעילותה במחתרת, נפילתה בידי התורכים עינוייה ומותה.
הסיפור נאמן לעובדות היסטוריות, והוא משקף את האווירה של אותם ימים.

הסופרת דבורה עומר נולדה ב-1932 בקיבוץ מעוז-חיים. אביה היה סופר הילדים משה מוסינזון, ומשפחתה מונה יוצרים ספרותיים נוספים בתחומים שונים. היא התחילה לפרסם מיצירותיה כבר בשנת 1948, ואת ספרה הפופולרי "דפי תמר" החלה לכתוב כשעבדה כמורה. פרקי ספר זה הופיעו תחילה במדור קבוע בעיתון "דבר לילדים" (המדור זכה ב"פרס יציב" לספרות ילדים). בין השנים 1960-1964 חייתה בקנדה ואחר כך שבה לארץ. יצירתה של דבורה עומר לילדים ולנוער עשירה ומגוונת: היא כותבת לפעוטות, פרסמה מפרי עטה בעיתוני הילדים "במעלה" ו"דבר לילדים" וחיברה ספרים רבים ומחזות לילדים ונוער.

חלק מספריה הן ביוגרפיות של דמויות מוכרות בהיסטוריה של עם ישראל, כמו "שרה גיבורת ניל"י" ו"איתמר בן אב"י", שאותן כתבה בעקבות תחקירים ממושכים שערכה לקראת הכתיבה. ספריה תורגמו לשפות שונות וחלקם הועלו כמחזות על במות התיאטרון. בין ספריה שזכו בפרסים הם: "דפי תמר", "מעשה בלולי ה…" , "הגבול שבלב", "שרה גיבורת ניל"י". בנוסף זכתה עומר בפרסים על כלל יצירתה ותרומתה לספרות הילדים והנוער בישראל: בשנת 1979 זכתה בפרס ראש הממשלה ליצירה, בשנת 2005 זכתה בפרס שרת החינוך לספרות המיועדת לבני נוער, ובשנת 2006 זכתה בפרס היוקרתי מכולם – פרס ישראל על מפעל חיים ותרומה מיוחדת למדינה ולחברה.

ספרים נוספים

הבכור לבית אב"יצוללים קדימהאהבת איתמרדפי תמרהרפתקאות עומרי במקסיקו, הכלב נו נו נו, כל מה שהיה (אולי) וכל מה שקרה (כמעט) לקרשנדו ולי, הגבול שבלב, אני אתגבר, עד השמיים, הבריחה אל החופש, קול קורא בחשיכה, אל ראש ההר, פגיעה ישירה, דמעות של אש, בדהרה.