תוצאות

סידור תוצאות לפי

נחמן סירקין

על חייו ופועלו של נחמן סירקין - הוגה דעות, עיתונאי, מנהיג, מאבות הציונות הסוציאליסטית. אחד ממנהיגי "הברית העולמית של פועלי ציון", תנועה שביקשה לשלב בין לאומיות לסוציאליזם.

נלסון מנדלה

סיפור חייו של נלסון מנדלה אשר הנהיג את המאבק נגד האפרטהייד בדרום אפריקה.

נתן אלתרמן – משורר עירוני (1910–1970)

על נתן אלתרמן - משורר, מחזאי, ומתרגם – חי בתל אביב וכתב רבות על המראות של תל אביב, ועל המראות של ערים אחרות בעולם שדמיין וראה במהלך חייו.

לאה גולדברג (1911–1970)

על לאה גולדברג : משוררת, סופרת, מחזאית, מתרגמת וחוקרת ספרות.

למה זכרון השכול וחגיגת העצמאות קשורים אחד בשני?

במאמר הקצר מתוארת התגלגלותו של יום הזכרון במנגנוני הזכירה הלאומיים, וכן הסיבה הרשמית בעטיה יום הזכרון ויום העצמאות צמודים עקב בצד אגדול.

חולמים ושואפים לעצמאות יהודית

על ציוני דרך לאורך ההיסטוריה של העם היהודי אשר לאורכה שאפו היהודים להקים מדינה יהודית עצמאית. על השינויים שהתחוללו בעולם במאות ה 19-20 והשפעתם על העם היהודי, ובעיקר על זרמים שונים בקרב העם היהודי, שחלקם פעל להקמת מדינה יהודית וחלקם התנגד לה.

הנרייטה סולד

על חייה ופועלה של הנרייטה סולד, מנהיגת הציונית-האמריקנית. הנרייטה סולד הייתה גם סופרת, מחנכת ועובדת סוציאלית. ממקימות הדסה - הסתדרות הנשים הציוניות בארצות הברית.

בנימין זאב הרצל וספרו "אלטנוילנד"

על הרומן האוטופי "אלטנוילנד" (ארץ עתיקה-חדשה) שכתב בנימין זאב הרצל, ועל דרכו של הרצל אל הרעיון לפיו הקמתה של מדינה ריבונית היא פתרון לבעייתו של העם היהודי.

בית ביאליק : "טירתו" של המשורר הלאומי

חיים נחמן ביאליק, המשורר הלאומי שלנו, עבר לדור בתל אביב בביתו ברחוב הנקרא על שמו - רחוב ביאליק - במספר 22 - בשנת 1926. הבית מצטיין ביופיו, ובמשך שנים רבות, מאז 1937, שימש חדר עיון לתלמידים.

בית הכנסת "החורבה"

על בית הכנסת "החורבה" בירושלים העתיקה.

חיים נחמן ביאליק ותל אביב

על חיים נחמן ביאליק ועל חייו בתל אביב.