קיר הברזל – ההקדמה
בניגוד לכלל היפה – להתחיל מאמר מעצם העניין -
מוכרח אני להתחיל מאמר זה בהקדמה…
כותב הטורים האלה נחשב לאויבם של הערבים,
לאדם הרוצה לדחוק את רגלי הערבים מארץ ישראל וכו'.
אין אמת בכך. יחסי האמוציונאלי אל הערבים הוא כיחסי לכל יתר העמים:
שוויון נפש אדיב. יחסי הפוליטי אליהם נקבע על ידי שני עקרונות:
ראשית – את הרחקתם של הערבים מארץ ישראל
הנני חושב לבלתי מתקבלת על הדעת בהחלט.
בארץ ישראל ישבו תמיד שני עמים.
שנית – הנני מתגאה בהשתייכותי לאותה קבוצה
שניסחה את… התכנית של זכויות לאומיות לכל העמים החיים בתוך מדינה אחת.
בעריכת תכנית זו הגינו לא רק ביהודים, אלא בכל העמים, בכל מקומות שבתם.
ויסודה של התכנית הוא שיווי זכויות מוחלט.
הנני מוכן להישבע בשמנו ובשם צאצאינו שלא נפר לעולם שיווי זכויות זה,
ולא נעשה ניסיון לדחוק את רגליו של מישהו.
כפי שהקורא רואה, הרי זה 'אני מאמין' אומר כולו שלום.
אולם באור אחר לגמרי מופיעה השאלה,
באם אפשר תמיד להגיע למטרת שלום בדרכי שלום.
התשובה לשאלה זו תלויה ללא שיור ביחסם של הערבים אלינו ואל הציונות,
ולא ביחסנו אנו לערבים.
- – – – –
לא לערביי ארץ ישראל ולא לשאר הערבים אין אנו יכולים להציע שום פיצוי בעד ארץ ישראל.
משום כך אין להעלות על הדעת הסכם מרצון…
התיישבותנו – או שהיא צריכה להיפסק, או להימשך בניגוד לרצונה של אוכלוסיית הילידים.
ולפיכך היא יכולה להמשיך ולהתפתח רק בחסותו של כוח מגן,
שאינו תלוי באוכלוסייה המקומית – קיר ברזל,
שאותו לא יהא בכוחה של האוכלוסייה המקומית להבקיע…
המאמר "קיר הברזל" (אנו והערבים) התפרסם לראשונה בשנת תרפ"ג – 1923. המאמר נדפס בקובץ "בדרך למדינה" בהוצאת ערי ז'בוטינסקי.