תוצאות
כמה צריך להשקיע? הרבה...
מערך שיעור שמזמין את הלומדים לקיים שיח כיתתי על מידת ההשקעה הנדרשת כדי להצטיין בתחום מסוים, לערוך היכרות עם עולם הלימוד היהודי ולהכיר סיפור מסיפורי חכמי המזרח.
אילו חכם פלוני חי בימינו
מערך שיעור העוסק ביכולת לראות את אותו אירוע מנקודות מבט שונות - אישית, ציבורית וביניהן.
מה ההבדל בין שמיעה לבין הקשבה?
מערך לשיעור חברה העוסק ביכולת שלנו להקשיב לאחרים.
תורה - רק למבוגרים?!
מערך שיעור לקראת התחלת לימוד תורה בכיתה ב והאתגרים הנלווים לו.
שאילת שאלות – "שאלת חכם חצי תשובה"
מטרתה של פעילות זו לתרום לפיתוח היכולת לשאול שאלות בתהליך הלמידה.
לפתוח את היד
בשיעור זה ננסה להתחקות אחר המנהגים והסמלים השונים המייצגים בשתי חברות שונות את אותו ערך: הנתינה לנזקק.
לכולם או לאף אחד - בחירה של מנהיג
דרך הסיפור "מצות לכולם" נשאל שאלות על מנהיגות, דרך דמותו של רבי כלפון הכהן, ועל עיקשות או גמישות ביחס לעקרונות.
תבדקו ואז תבקרו
בשיעור זה נחדד את ההבנה שעלינו לבדוק את עצמנו לפני שאנחנו מעירים לאחר.
מה מניע ללמידה?
באמצעות שאלות רפלקטיביות וסיפור מבית חכימא נדון במשמעות של למידה עבורנו. האם מטרת הלמידה היא הפגנת ידע המוצגת באמצעות ציון?
כיצד מפצים על פגיעה בכבוד?
מערך שיעור זה עוסק בפגיעה בכבוד (קריאות גנאי, שיימינג ברשת וכדומה), תוך התמקדמות ביחסי פוגע-נפגע, בדרך של הפוגע לפצות את הנפגע ובדרך של הנפגע להחזיר את החיים למסלולם.
מהיכן נובעים הרצון והצורך לעשות?
בשיעור זה נלמד על אדם אחד שעשה מעשה טוב וממנו ננסה להבין מה מניע אותנו לעשות מעשים טובים? חשיבה על העשייה הטובה לכבוד יום המעשים הטובים.
ללמוד מ"לא"
מערך לשיעור חינוך המבקש לחדד את היכולת ללמוד גם מאי-הצלחה.
הבן איש חי – קווים לדמותו
מערך שיעור בשיטת הסבב המזמין את הלומדים להכיר היבטים שונים בדמותו של הבן איש חי, למקם אותו במקום ובזמן במסגרת התפתחות התרבות היהודית, וגם ללמוד כמה דברים על עצמם.
הכתיבה ככלי מחבר
בשיעור זה נדון בתפקידם של הדברים שאנחנו מעלים על הכתב. נעשה זאת באמצעות חשיבה על כתיבה ועל כלי כתיבה.
צער בעלי חיים
מערך שיעור זה מזמין את הלומדים להתבונן על המורכבות ביחסים שבין בני האדם לבעלי חיים, ולהעלות אותה למודעות שלהם.
תורה מהי? זוויות מבט שונות
שיעור פתיחה לכתיבת דרשה אישית, וכן לשיעורי תורה ותנ"ך באותה שנה. במסגרת השיעור יכירו הלומדים נקודות מבט שונות על התורה, ויכירו בחשיבותן החברתית-ערכית של נקודות מבט שונות.
להגביר את האור
דף לימוד לקראת חנוכה: כיצד ניתן להגביר את האור ולא רק באמצעות נֵרות? מומלץ ללומדי חטיבות הביניים, ללימוד בחברותות.