רק רציתי לבקש סליחה
פעילות בנושא סליחה, בקשת סליחה ויכולת לסלוח
כיתות ז - חשיעור אחד
מטרת הפעילות
- הפער בין קלות הפגיעה לקושי לבקש סליחה.
- מתי נגיע לידי חשבון נפש והכרה בעבירה?
- מדוע קשה כל כך לבקש סליחה ומה תפקידו של הסולח?
מהלך הפעילות
1. נראה לתלמידים את הסרטון "על סף הסליחה":
2. נבקש מהתלמידים לענות על קובץ השאלות לצפייה בסרטון – גרסת וורד | גרסה מקוונת.
3. בעקבות דף השאלות נחלק לתלמידים את דף העבודה "סיפור רבי ירמיה ורבי אבא".
4. נקרא את המקור עם התלמידים ונדון עליו.
שאלות לדיון:
- כאשר קוראים את הסיפור אנו לא יודעים מהו הדבר שהיה בין רבי אבא לרבי ירמיה. מדוע לדעתכם נמנע המספר מלספר על הדבר?
- אחרי שהמים ניתזים על ראשו, מצטט רבי ירמיה את הפסוק "מאשפות ירים אביון". מה לדעתכם כוונתו בפסוק הזה (מהי האשפה? מי הוא האביון? ומה עתיד לקרות לו מעתה?)
- לאור תגובתו של רבי אבא שיצא לפניו כדי לפייסו, האם צדק רבי ירמיה כשציטט את הפסוק הזה?
- שתי הדמויות בסיפור עושות מעשה שיש בו סליחה. הוכיחו טענה זו.
לחצו להמשך קריאה
לחצו להקטנה