חושן משפט
אחד מבגדי הכוהן הגדול, שהיה מעין כיס קיבול לאורים והתומים, שנועדו לגלות את משפט ה'. שם הבגד שימש בהשאלה ככותרת לחלק העוסק בדיני משפט בתוך ספרי הלכה.
אחד משמונת בגדיו של הכוהן הגדול: "וְעָשִׂיתָ חֹשֶׁן מִשְׁפָּט מַעֲשֵׂה חֹשֵׁב כְּמַעֲשֵׂה אֵפֹד תַּעֲשֶׂנּוּ זָהָב תְּכֵלֶת וְאַרְגָּמָן וְתוֹלַעַת שָׁנִי וְשֵׁשׁ מָשְׁזָר תַּעֲשֶׂה אֹתוֹ " (שמות כח 15). השם חושן נזכר רק בתורה, ורק בהקשר לבגדי הכוהן הגדול. מקור השם ומשמעותו אינם ברורים. לפי אחד ההסברים, המילה חושן קרובה במשמעה לשורש ח-ס-ן, שאחד ממשמעיו הוא: הכנסה, הפקדה. ונראה כי בגדו של הכוהן שנקרא חושן היה מעין כיס קיבול שלתוכו הכניסו את האורים והתומים, שתפקידם, על פי הפרשנים היה לגלות את משפט ה'. ומכאן שמו של בגד זה – חושן משפט.
ר' יעקב בן הרא"ש השתמש בשמו של בגדו של הכוהן הגדול ובתפקידו – ככותרת לאותו חלק ("טור") בספר הטורים שעסק בהלכות ובדינים הנדרשים "לכל שואל, להיות עיניו מאירים" – בעיקר דיני ממונות.. וכך – בעקבות מחבר ספר הטורים – עשה גם ר' יוסף קארו בשולחן ערוך.