דוד ובת שבע
קריאה בסיפור המקראי על דוד ובת שבע (שמואל ב, יא, ב-ט). משתתפים: הבדרן דודו טופז והמומחה לדיני משפחה עו"ד בני דון-יחיא.
בשעה שצבא-ישראל נלחם בעמונים, קם דוד מלך-ישראל מתנומת אחר-הצהריים, מתהלך על גג ארמונו, ורואה אשה טובת-מראה המתרחצת בסמוך. הוא מצווה לשולחה אליו ושוכב איתה, למרות שהוא יודע כי היא אשת-איש, וכי בעלה הוא אחד מבכירי לוחמיו – אוריה החתי.
בת-שבע הרה לדוד, והוא מנסה לטשטש זאת ו"להפיל" את העובר על אוריה. אך אוריה מסרב לשתף-פעולה, ודוד טומן לו מלכודת-מוות.
הסיפור מעלה שאלות קשות, שבחלקן נגענו בתכנית: האם היתה בת-שבע שיה תמימה, או אשה פתיינית שרצתה להיות מלכה ואם יורש-העצר? האם ידע אוריה, או לא ידע, על מעשה הניאוף של אשתו עם דוד? ומדוע, בכלל, מגיש לנו התנ"ך סיפור המציג את דוד כרשע?
מקור נלמד: שמואל ב, יא, ב-ט
משתתפים: דודו טופז, עו"ד בני דון-יחיא
ב וַיְהִי לְעֵת הָעֶרֶב וַיָּקָם דָּוִד מֵעַל מִשְׁכָּבוֹ וַיִּתְהַלֵּךְ עַל-גַּג בֵּית-הַמֶּלֶךְ וַיַּרְא אִשָּׁה רֹחֶצֶת מֵעַל הַגָּג וְהָאִשָּׁה טוֹבַת מַרְאֶה מְאֹד.
ג וַיִּשְׁלַח דָּוִד וַיִּדְרֹשׁ לָאִשָּׁה וַיֹּאמֶר הֲלוֹא-זֹאת בַּת-שֶׁבַע בַּת-אֱלִיעָם אֵשֶׁת אוּרִיָּה הַחִתִּי.
ד וַיִּשְׁלַח דָּוִד מַלְאָכִים וַיִּקָּחֶהָ וַתָּבוֹא אֵלָיו וַיִּשְׁכַּב עִמָּהּ וְהִיא מִתְקַדֶּשֶׁת מִטֻּמְאָתָהּ וַתָּשָׁב אֶל-בֵּיתָהּ.
ה וַתַּהַר הָאִשָּׁה וַתִּשְׁלַח וַתַּגֵּד לְדָוִד וַתֹּאמֶר הָרָה אָנֹכִי.
ו וַיִּשְׁלַח דָּוִד אֶל-יוֹאָב שְׁלַח אֵלַי אֶת-אוּרִיָּה הַחִתִּי וַיִּשְׁלַח יוֹאָב אֶת-אוּרִיָּה אֶל-דָּוִד.
ז וַיָּבֹא אוּרִיָּה אֵלָיו וַיִּשְׁאַל דָּוִד לִשְׁלוֹם יוֹאָב וְלִשְׁלוֹם הָעָם וְלִשְׁלוֹם הַמִּלְחָמָה.
ח וַיֹּאמֶר דָּוִד לְאוּרִיָּה רֵד לְבֵיתְךָ וּרְחַץ רַגְלֶיךָ וַיֵּצֵא אוּרִיָּה מִבֵּית הַמֶּלֶךְ וַתֵּצֵא אַחֲרָיו מַשְׂאַת הַמֶּלֶךְ.
ט וַיִּשְׁכַּב אוּרִיָּה פֶּתַח בֵּית הַמֶּלֶךְ אֵת כָּל-עַבְדֵי אֲדֹנָיו וְלֹא יָרַד אֶל-בֵּיתוֹ.