המבול

קריאה בסיפור המקראי על נוח והמבול (בראשית ז, טו-יז, כא-כד, בראשית ח, א). משתתפים: המשוררת והסופרת נורית זרחי והסופר דב אלבוים.

< 1 דקות

תיאור המבול בתנ"ך, הוא תמונה מהופכת של תיאור הבריאה. אלוהים מוחה, בזה אחר זה, את פריטי-המציאות שהוא ברא קודם לכן, ומותיר לפליטה רק את תכולתה החיה של תיבת  נוח. הוא מבצע מעין reset על העולם: מכבה את המסך ומריץ את ה"תוכנה" מחדש, בתקווה שהפעם היא תפעל כהלכה, אחרי שבהרצה הראשונה התגלו בה "באגים" (חטאי האנושות).

התוכנית דנה בסצנת המבול כב"בריאה שניה" (או "גירסה משופרת" של "תוכנת" הבריאה).

מקור נלמד:  בראשית ז, טו-יז, כא-כד. בראשית ח, א

משתתפים: דב אלבוים, נורית זרחי

טו וַיָּבֹאוּ אֶל-נֹחַ אֶל-הַתֵּבָה שְׁנַיִם שְׁנַיִם מִכָּל-הַבָּשָׂר אֲשֶׁר-בּוֹ רוּחַ חַיִּים.
טז וְהַבָּאִים זָכָר וּנְקֵבָה מִכָּל-בָּשָׂר בָּאוּ כַּאֲשֶׁר צִוָּה אֹתוֹ אֱלֹהִים וַיִּסְגֹּר יְהוָה בַּעֲדוֹ.
יז וַיְהִי הַמַּבּוּל אַרְבָּעִים יוֹם עַל-הָאָרֶץ וַיִּרְבּוּ הַמַּיִם וַיִּשְׂאוּ אֶת-הַתֵּבָה וַתָּרָם מֵעַל הָאָרֶץ.

כא וַיִּגְוַע כָּל-בָּשָׂר הָרֹמֵשׂ עַל-הָאָרֶץ בָּעוֹף וּבַבְּהֵמָה וּבַחַיָּה וּבְכָל-הַשֶּׁרֶץ הַשֹּׁרֵץ עַל-הָאָרֶץ וְכֹל הָאָדָם.
כב כֹּל אֲשֶׁר נִשְׁמַת-רוּחַ חַיִּים בְּאַפָּיו מִכֹּל אֲשֶׁר בֶּחָרָבָה מֵתוּ.
כג וַיִּמַח אֶת-כָּל-הַיְקוּם אֲשֶׁר עַל-פְּנֵי הָאֲדָמָה מֵאָדָם עַד-בְּהֵמָה עַד-רֶמֶשׂ וְעַד-עוֹף הַשָּׁמַיִם וַיִּמָּחוּ מִן-הָאָרֶץ וַיִּשָּׁאֶר אַךְ-נֹחַ וַאֲשֶׁר אִתּוֹ בַּתֵּבָה.
כד וַיִּגְבְּרוּ הַמַּיִם עַל-הָאָרֶץ חֲמִשִּׁים וּמְאַת יוֹם.

א וַיִּזְכֹּר אֱלֹהִים אֶת-נֹחַ וְאֵת כָּל-הַחַיָּה וְאֶת-כָּל-הַבְּהֵמָה אֲשֶׁר אִתּוֹ בַּתֵּבָה וַיַּעֲבֵר אֱלֹהִים רוּחַ עַל-הָאָרֶץ וַיָּשֹׁכּוּ הַמָּיִם.