משה בתיבה

קריאה בסיפור המקראי על משה בתיבה (שמות ב'). בהשתתפות: ארבע ילדות בנות 8-7: טל, אלונה, מיכל ונעמי.

< 1 דקות

"כל הבן היילוד  – היאורה תשליכוהו – ציווה פרעה כשהתברר לו ששום שיטה אחרת שהוא ניסה נגד בני-ישראל לא הצליחה לצמצם את קצב היילודה שלהם. שלושה חודשים הסתירה יוכבד את תינוקה, עד שהבינה שכדי להצילו, עליה לוותר עליו. שלוש נשים משתתפות בסיפור-ההצלה של הילד. אמו, אחותו, והאם המאמצת. המשולש הנשי הזה – יוכבד, מרים ובת-פרעה – מעניק לסיפור את הדראמה הרגשית המיוחדת שלו, ועל הדראמה הזאת שוחחנו בתכניתנו עם ארבע ילדות מכיתה א'-ב'. הן נעו, במהלך התכנית, בין הזדהות עם יוכבד לבין הזדהות עם מרים, ואף עם בת-פרעה.

דאגתה של מרים לאחיה הקטן, עוררה אותן להשוות זאת לאופן שבו הן משגיחות על אחיהן הקטנים. כולן כאחת אמרו כי לא היו רוצות לגדול בארמון, כפי שעלה בגורלו של משה – כל אחת מסיבותיה שלה.

מקור נלמד: שמות ב' א-י.

משתתפות: טל, אלונה, מיכל, נעמי.

א וַיֵּלֶךְ אִישׁ מִבֵּית לֵוִי וַיִּקַּח אֶת-בַּת-לֵוִי. ב וַתַּהַר הָאִשָּׁה וַתֵּלֶד בֵּן וַתֵּרֶא אֹתוֹ כִּי-טוֹב הוּא וַתִּצְפְּנֵהוּ שְׁלֹשָׁה יְרָחִים. ג וְלֹא-יָכְלָה עוֹד הַצְּפִינוֹ וַתִּקַּח-לוֹ תֵּבַת גֹּמֶא וַתַּחְמְרָה בַחֵמָר וּבַזָּפֶת וַתָּשֶׂם בָּהּ אֶת-הַיֶּלֶד וַתָּשֶׂם בַּסּוּף עַל-שְׂפַת הַיְאֹר. ד וַתֵּתַצַּב אֲחֹתוֹ מֵרָחֹק לְדֵעָה מַה-יֵּעָשֶׂה לוֹ. ה וַתֵּרֶד בַּת-פַּרְעֹה לִרְחֹץ עַל-הַיְאֹר וְנַעֲרֹתֶיהָ הֹלְכֹת עַל-יַד הַיְאֹר וַתֵּרֶא אֶת-הַתֵּבָה בְּתוֹךְ הַסּוּף וַתִּשְׁלַח אֶת-אֲמָתָהּ וַתִּקָּחֶהָ. ו וַתִּפְתַּח וַתִּרְאֵהוּ אֶת-הַיֶּלֶד וְהִנֵּה-נַעַר בֹּכֶה וַתַּחְמֹל עָלָיו וַתֹּאמֶר מִיַּלְדֵי הָעִבְרִים זֶה. ז וַתֹּאמֶר אֲחֹתוֹ אֶל-בַּת-פַּרְעֹה הַאֵלֵךְ וְקָרָאתִי לָךְ אִשָּׁה מֵינֶקֶת מִן הָעִבְרִיֹּת וְתֵינִק לָךְ אֶת-הַיָּלֶד. ח וַתֹּאמֶר-לָהּ בַּת-פַּרְעֹה לֵכִי וַתֵּלֶךְ הָעַלְמָה וַתִּקְרָא אֶת-אֵם הַיָּלֶד. ט וַתֹּאמֶר לָהּ בַּת-פַּרְעֹה הֵילִיכִי אֶת-הַיֶּלֶד הַזֶּה וְהֵינִקִהוּ לִי וַאֲנִי אֶתֵּן אֶת-שְׂכָרֵךְ וַתִּקַּח הָאִשָּׁה הַיֶּלֶד וַתְּנִיקֵהוּ. י וַיִּגְדַּל הַיֶּלֶד וַתְּבִאֵהוּ לְבַת-פַּרְעֹה וַיְהִי-לָהּ לְבֵן וַתִּקְרָא שְׁמוֹ מֹשֶׁה וַתֹּאמֶר כִּי מִן-הַמַּיִם מְשִׁיתִהוּ.