תוצאות

סידור תוצאות לפי

"כולנו זקוקים לחסד"

מערך שיעור לחג השבועות העוסק במושג "חסד" העומד במוקד מגילת רות.

טו בשבט - פיתוח לעומת שימור

מערך שיעור לכבוד טו בשבט שדן בדילמה בין השאיפה של האדם לקדמה ולפיתוח לבין שימור הטבע והסביבה שבה אנו חיים.

קהילה מהי?

מערך שיעור המזמן לתלמיד היכרות עם המושג "קהילה" ויבין את היבטיו השונים.

שיעורי חינוך לחג החנוכה

מאגר של שיעורי חינוך המותאמים למגוון שכבות גיל העוסקים בהיבטים שונים של חג החנוכה, ובכולם הצעה לדיון ערכי ומהותי ועיון ביקורתי במקורות.

עבד כי ימלוך: שיעור חינוך ליום העצמאות

לצד העיסוק החשוב בהישגים המרשימים של החברה הישראלית, יום העצמאות הוא גם הזדמנות לחשבון נפש ולדיון בנקודות שבהן עדיין נדרש שיפור. בשיעור זה נדון בתופעת 'תג מחיר', דרך עיון בהגות הציונית של הרצל ואחד העם.

"יש לי חלום": שיעור חינוך לקראת חג החירות

לקראת חג החירות אנו מציעים לדון במושג חירות לעומקו. בשיעור זה נבין מדוע החירות נתפסת כערך חשוב כל כך; כיצד מתבטאת החירות בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו; ומהו ההבדל בין חירות אזרחית לחירות אישית.

מחלוקת לשם שמים

מערך שיעור המציע ניסיון לאפיין את המחלוקת הראויה בכיתה, בעזרת הצצה למחלוקת מפורסמת ועתיקה – המחלוקת שבין בית הלל לבית שמאי.

לקראת חג החנוכה: הגיבורים שלי ואני

הצעה לשיעור חינוך לתלמידי חטיבות הביניים. לקראת חג החנוכה שבו אנו מציינים את גבורת המכבים ואת ניצחונם הצבאי המרהיב על היוונים, נזמין את התלמידים לדון במושג "גבורה". מהי גבורה? ומיהו גיבור? כיצד, אם בכלל, יוכלו התלמידים להיות גיבורים בעצמם?

מהי תפילה?

מערך שיעור לכיתות ז בנושא "מהי תפילה?"

זהות אישית

שיעור פתיחה סביב עבודת שורשים וזהות

התבגרות: תהליך או מהפך?

דיון בשאלה "האם ההתבגרות היא תהליך או מהפך?" באמצעות שיח בין-דורי, התבוננות אישית וניתוח משנה כד, פרק ה, מסכת אבות.

בחירה בדרך

מערך שיעור בנושא ציוני דרך, מהי בחירה בדרך?

שיעורי חינוך לחג השבועות

לקראת חג השבועות, אנו מציעים מאגר של שיעורי חינוך המותאמים למגוון שכבות גיל. השיעורים עוסקים בהיבטים שונים של חג השבועות, ובכולם הצעה לדיון ערכי ומהותי ועיון ביקורתי במקורות.

שיעורי חינוך לקראת ט"ו בשבט

לקראת ט"ו בשבט, אנו מציעים סדרה של שיעורי חינוך המותאמים לשכבות הגיל השונות.

אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים

עם פתיחת שנת הלימודים, מן הראוי שכל תלמיד יקדיש זמן להגדרת יעדים לשנה החדשה, להרהר באתגרים שעמם יידרש להתמודד, ולחשוב כיצד עשויה להתפתח השנה בהמשך.

בין שקיפות לשחיתות

כיצד ניתן למנוע שחיתות של פוליטיקאים ואנשי ציבור? מהו עיקרון השקיפות, ובאיזה אופן הוא מבטיח ניהול תקין של מוסדות ציבוריים?

"תן דעתך שלא תקלקל ותחריב את עולמי"

ט"ו בשבט, הידוע גם כראש השנה לאילנות, הוא הזדמנות מצוינת לדון ביחסים הראויים בין האדם לטבע. בשיעור שלפנינו נדון בשני צדדים של יחסי האדם והסביבה, באמצעות עיון במקורות יהודיים מהמקרא ומהמדרש.

לקראת חג הסיגד

בכ"ט במרחשוון יציינו יוצאי אתיופיה את חג הסיגד המסורתי. בשיעור זה נדון ברלוונטיות של הסיגד לקהילת יוצאי אתיופיה בפרט, ולחברה הישראלית בכלל.

עליית יהודי אתיופיה

מערך שיעור בנושא העלייה לארץ וקשיי הקליטה בה תוך התמקדות בקהילה האתיופית שעלתה ב 40 השנה האחרונות.

לקראת התעודה

מדוע אנו מחלקים תעודות לתלמידים, ומה גורם לתלמידים ולהוריהם לייחס לתעודות חשיבות רבה כל כך? לקראת חלוקת התעודות אנו מציעים להקדיש שיעור חינוך לדיון בנושא, כדי לעודד את התלמידים להרהר בחשיבות התעודה ולבחון את אופייה בעין ביקורתית.

כולנו זקוקים לחסד

חג השבועות, שבו נהוג לקרוא את מגילת רות, הוא הזדמנות מצוינת לדיון ערכי במושג ה"חסד" שבמוקד המגילה. בשיעור זה אנו מציעים פעילות שתאפשר דיון מעמיק במושג זה באמצעות קריאה ביקורתית בסיפור עממי וניתוח השיר "כולנו זקוקים לחסד" מאת נתן זך.

גזענות ושנאת הזר

בשיעור זה נציג מקרים של אלימות על רקע של גזענות שהופיעו בתקשורת, ונדון בסיבות האפשריות לתופעה. לאחר מכן נדון ביחס הראוי כלפי מיעוטים, כלקח שאפשר ללמוד מסיפור יציאת מצרים.

יום האישה הבינלאומי

דיון במשמעות יום האישה הבין-לאומי מנקודת מבט ישראלית דרך עיון במגוון מקורות.

פיתוח לעומת שימור

טו בשבט מזמן הזדמנות מצוינת לדון ביחסים המורכבים שבין האדם לכדור הארץ. בשיעור שלהלן, המיועד לתלמידי חטיבות הביניים, נציג את ערכי הפיתוח והשימור, ונדון במתח שביניהם. בסוף השיעור נשאל איזה ערך חשוב יותר בעת הזו, ונבקש מהתלמידים להציג דרכים לחסכון באנרגיה, מים או משאבי טבע.

האם יש שבת בלי כדורגל?

האם ראוי לקיים משחקי כדורגל בשבת? כיצד צריכה להיראות השבת הישראלית, והאם ניתן להגיע לפשרה בין חילוניים לדתיים?

"להבות פשטו בארצנו"

בשיעור זה נדון בתופעת הקנאות הדתית בשם היהדות, דרך מעשי הרצח שבהם נרצחו שירה בנקי וסעד ועלי דוואבשה בסוף חודש יולי 2015.

שיח אחרי מלחמה

במציאות הישראלית אנו חווים תקופות של מתח. שיעור זה מזמין את התלמידים לשתף את חבריהם לכיתה בתחושות ובחוויות שמעוררים בהם האירועים הקשים, לפקוח את עיניהם לאופן שבו חבריהם ושאר חברי הקהילה חווים את האירועים, ולארגן את התלמידים לפעול יחד למען הקהילה, בתקופה בה היא זקוקה לחיזוקים רבים.

כמו רקפות בין הסלעים

במדינה שלנו אנו חווים לעתים אירועים המאלצים את התלמידים להתמודד עם חוויות מסעירות ומטלטלות. בשיעור שלהלן יוכלו התלמידים לדון באירועים ובתחושות הנלוות להם, הן בפורום מצומצם והן במליאת הכיתה.

גביע העולם בכדורגל: לקראת אנושות טובה יותר

גביע העולם בכדורגל הוא אחד מאירועי הספורט הנצפים ביותר בעולם. במסגרת השיעור שלהלן, ננסה להבין את סוד הקסם של המונדיאל, באמצעות ניתוח חזון אחרית הימים של ישעיהו.

"תמיד נבוך, לא נסחף"

אריק איינשטיין, שהלך לעולמו, היה מגדולי הזמרים הישראליים. במערך שיעור זה נכיר את דמותו דרך עיון בשניים משיריו.

"לצמוח מתוך מחלוקת"

לקראת יום הזיכרון ליצחק רבין, נדון במחלוקות הציבוריות הרבות המאפיינות את החברה בישראל, ביתרונותיהן, חסרונותיהן, וגבולותיהן הלגיטימיים.

זיכרון השואה במדינת ישראל

זיכרון השואה מקבל תשומת לב רבה במערכת החינוך הישראלית, אך כיצד אנו זוכרים את השואה, ומה משמעות הזיכרון בעיצוב זהות יהודית עכשווית?

השחתת צלם אלוהים

מהן ההשלכות המוסריות של מעשה רצח? מהו צלם אלוהים שבאדם, וכיצד הוא מושחת? לקראת יום רבין, שיעור חינוך לתלמידי תיכון העוסק בשאלות אלה דרך עיון במקורות היהדות.

דיו כתובה על נייר מחוק

בשיעור זה ננסה ללמוד עם התלמידים את המשנה במסכת אבות העוסקת בלמידה ונחשוב יחד על תהליך הלמידה בגיל צעיר ובגיל מבוגר יותר.

מים לשניים: בעקבות אסון המטיילים בנפאל

לפני כמה שנים נקלעה קבוצת מטיילים לסופת שלגים קשה בנפאל, ביניהם היו שנאלצו להכריע בין הרצון להימנע מהפקרת חיים לבין הצלת עצמם. בשיעור נקרא את הברייתא המפורסמת "מים לשניים" ונדון בה לאור האסון בנפאל.

למה לא היית זושא?

סוף שנת הלימודים הוא הזמן לחשיבה רפלקטיבית על מה שאירע ומה שנלמד במהלך השנה. בשיעור שלהלן נזמין את התלמידים להרהר באירועים שהתרחשו, ובמסקנות שאליהן הגיעו, לאורך השנה.

בחירה, גורל, או מקרה?

האם האדם הוא ריבון למעשיו? האם האדם יכול לשנות את העתיד, לתכנן באופן מושכל את חייו ולהוציא לפועל את תכניותיו? שאלות אלו עשויות לעצב במידה רבה את השקפת העולם ואת אורח החיים שלנו, והתשובה להן תקבע את אופן קבלת ההחלטות שלנו בתחומים רבים. בחג הפורים, שבו פעלו מרדכי ואסתר במטרה לשנות את הפור (הגורל) שהפיל המן הרשע, אנו מציינים התנגשות בין תפיסות מנוגדות בנוגע לשאלה זו.

גוף שבור אינו אדם שבור

לקראת סוף מחצית א ולקראת מחצית ב נקדיש שיעור אחד לחשיבה רפלקטיבית ומסכמת. בשיעור נבקש מהתלמידים לשוב לבחון את המחצית שחלפה: את נקודות המשבר, את רגעי השיא, ואת המסקנות לקראת המחצית הבאה.